.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
كمبود گاز در استان‌هاي شمالي به زودي برطرف مي‌شود

نماينده ويژه رئيس جمهور گفت: از طريق خطوط داخلي مشكلات كمبود گاز در استان‌هاي شمالي به زودي برطرف خواهد شد. 

به گزارش به گزارش شمال نیوز به نقل از فارس ، مهدي هاشمي امروز پس از شركت در جلسه ويژه ستاد بحران استان مازندران كه با حضور معاون راه و ترابري، شركت پخش و پالايش نفت، نماينده ناجا و معاون گاز رساني شركت ملي گاز ايران تشكيل شد در جمع خبرنگاران حاضر و اظهار داشت: بر حسب تدبير رئيس جمهور مقرر شد كه هيئتي از ستاد مركزي حوادث غيرمترقبه كشور به استان مازندران اعزام شود تا شرايط خاصي كه در هفته گذشته به وجود آمده و تاكنون نيز ادامه دارد را كنترل و به رئيس جمهور گزارش دهد.
وي با اشاره به اينكه كشور ما كشور حادثه خيزي است خاطر نشان كرد: از 40 نوع بلاياي طبيعي در دنيا 31 نوع آن در كشور ما تجربه شده است.
هاشمي با تاكيد بر اين نكته كه شدت سرما و يخبندان بر اساس اعلام كارشناسان هوا شناسي در 50 سال گذشته بي سابقه بوده است بيان كرد: از مجموع 30 استان كشور 28 استان به صورت كم و زياد با مسئله افت فشار گاز مواجه هستند.
وي از كاهش 5 ميليون متر مكعبي گاز صنايع ذوب آهن و فولاد مباركه خبر داد و خاطر نشان كرد: براساس تصميم ستاد مركزي مقرر شد با كاهش مصرف كنندگان صنايع گاز مصارف خانگي كشور به ويژه استان هاي شمالي تامين شود.
معاون عمراني وزير كشور با اشاره به اينكه طي روزهاي گذشته 20 درصد مصرف برق در مازندران افزايش يافت اضافه كرد: در شرايط موجود پيش بيني مي‌شود قطعي برق در كشور نداشته باشيم.
وي با يادآوري اين نكته كه با تدبير مديريت استاني نانوايي هاي مازندران در حال دوگانه سوز شدن هستند، افزود: از طريق استان تهران براي جبران كمبود نان روزانه 200 تن به استان مازندران نان انتقال خواهد يافت.
جانشين ستاد حوادث غير مترقبه كشور با بيان اينكه از امروز در استان مازندران مشكل نان نخواهيم داشت ، گفت: از طريق استان هاي معين اين مشكل در حال رفع شدن است.
وي در پاسخ به سئوالي درباره علت قطع گاز تركمنستان به استان هاي شمالي گفت: اين موضوع توسط هيئت‌هاي مذاكره كننده دو كشور در حال پيگيري است.
هاشمي تاكيد كرد: از طريق محاكم قضايي خسارت هايي را كه ظرف دو هفته گذشته به كشور و مشتركان گاز وارد شده است پيگيري خواهيم كرد و وزير امور خارجه به نمايندگي از كشورمان اين موضوع را دنبال خواهد كرد.
وي از قطع صادرات گاز به كشور تركيه خبر داد و افزود: روزانه 24 ميليون متر مكعب گاز از طريق كشور تركمنستان وارد استان هاي شمالي مي شود.
معاون عمراني وزير كشور با اشاره به اينكه موج سرما و كاهش واردات علت اصلي اين مشكلات بوده است خاطر نشان كرد: اگر موج سرماي ديگري در كشور نداشته باشيم كمبود گاز در استان ها از طريق خطوط داخلي قابل حل خواهد بود.
وي درباره چگونگي پرداخت خسارت به مشتركان و باغداران مازندراني گفت: كارشناسان ستاد حوادث در حال برآورد خسارت هستند و در زمان مقرر نحوه پرداخت خسارت نيز اطلاع رساني خواهد شد.
هاشمي در پايان اين گفت و گو با اشاره به اينكه موضوع گاز در حال حاضر جهاني است خاطر نشان كرد: شدت سرما نيز اين مشكلات را افزايش داد.
هيئت اعزامي ستاد حوادث غير مترقبه كشور امروز با حضور در جلسات ستاد بحران شهرستان هاي مازندران مشكلات اين بخش را بررسي خواهند كرد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 1.709 seconds.